EXCLUSIV | Aurelian Temișan, dezvăluiri despre debutul lui în muzică: “Mă chema soția lui în sufragerie și scotea de sub covor 100 de lei”

11 11. 2024, 20:01

Aurelian Temișan se numără printre cei mai apreciați artiști, având un timbru vocal recognoscibil și piese care l-au adus, de-a lungul timpului, în atenția publicului. Ca în fiecare an, artistul pregătește un concert special, respectiv pe 18 noiembrie la Teatrul Național – Sala Mare, concert dedicat omului și compozitorului Marius Țeicu. În interviul exclusiv acordat pentru CIAO.RO, Aurelian Temișan a făcut dezvăluiri despre debutul lui în muzică, relatându-ne prima întrevedere cu Marius Țeicu, dar și cu alți compozitori care i-au făcut piese care au devenit adevărate șlagăre.

Aurelian Temișan a fost sprijinit de tatăl lui să își valorice talentul muzical. Prin urmare, seniorul Temișan venea de la Craiova cu fiul lui în Capitală și îl ducea la mari compozitori, punând astfel bazele unor colaborări, care s-au dovedit de bun augur pentru cariera lui.

Aurelian Temișan: “Mi-a interzis să îi spun domnul Țeicu, ceea ce pentru mine e mare lucru”

Pe 18 noiembrie vei cânta la Teatrul Național piesele lui Marius Țeicu. Povestește-mi cum a decurs prima voastră întâlnire?

Aurelian Temișan: Aveam 17 ani, veneam de la Craiova, veneam cu tata, care m-a pus pe mine în fața vizorului. Dacă îl auziți pe Marius cum povestește…e fantastic! Zice: “M-am uitat pe vizor și am văzut o cataramă la curea. L-o ține pe gât, l-o ține pe umeri?Când am deschis,  am făcut așa!”

El care are 1,89 înălțime, eu am 1,93. A făcut așa! (n.r uitându-se de sus în jos). Și eu i-am spus: Bună seara, maestre! “A, tu, ești Aurelian! Că te știu, ești slab!” Și în spatele meu tata care avea 1,72 m, era mai mic. Și am intrat. I-a făcut semn soției, Rodicăi: “Uită-te cât e de înalt! E mai înalt ca mine!” și mi-a zis să merg înainte spre studio. Și când  am ajuns la ușa de la studio, el avea un decupaj, un traforaj, chipul lui, unu la unu pe înălțimea lui, lipit de ușă. Și reacția mea a fost: A, Marius! Aaa, Marius! (n.r se întoarce)

Deci am avut un șoc, pentru că el era așa pe ușă. Asta a fost prima mea întâlnire cu Marius care a fost de o bunătate și iată că 35 de ani ne-au făcut să devenim prieteni și mi-a interzis să îi spun domnul Țeicu, ceea ce pentru mine e mare lucru.

Aurelian Temișan despre Dan Beizadea: “Mă chema soția lui în sufragerie și scotea de sub covor 100 de lei”

Cum reușeai,  la început de carieră, să cumperi piesele respective, să plătești compozitorul?

 Aurelian Temișan: Îți spun doar un singur caz. Primul compozitor care mi-a dat piesă și îl pomenesc de fiecare dată când am ocazia, să-i odihnească Dumnezeu și pe el și pe soția lui. Dan Beizadea este cel care mi-a scris melodia pe care am cântat-o la Mamaia și cu care am luat premiul Tinereții –  “O viață întreagă voi iubi și voi cânta ce-i frumos”. Se pare că până acum nu am dat greș. Veneam de la Craiova, mă chema la el, îmi cânta la pian, după care mă chema soția lui în sufragerie și scotea de sub covor 100 de lei și zicea: “Ăștia îi dai lui Dan, îi spui că atâta ai pentru piesă, că tu ești elev, că ești sărac!” Mi-era o rușine! Doamnă… Luam banii, ajungeam și îmi spunea: “Să știi Aurelian că trebuie să fac negativul și mă costă și pe mine”. Maestre, eu am 100 lei! “Aaa, e suficient!” Deci dădeam banii din casă în aceeași casă. Ce vrei mai mult!?

Aurelian Temișan: “Am ajuns pe locul întâi în top la vremea respectivă, fără probleme. Și iarăși nu mi-au cerut bani”

Rar se întâmplă astfel de gesturi.

Da, eu așa ceva nu am trăit! Așa am trăit și cu Cornel Fugaru care m-a chemat să-mi dea piesa “Eu nu mai sunt cel de ieri”, Dumnezeu să-l ierte și pe Cornel, și care mi-a zis: “Puștiule, vreau să-mi cânti piesa asta, să ajungi cu ea number one!” Păi în top la Andrei Bartoș la Vox Pop sau Pop-rock and show cum s-a numit cealaltă revisă, am ajuns și piesa lui George Natsis și cu piesa “Eu nu mai sunt cel de ieri” pe locul întâi în top la vremea respectivă, fără probleme. Și iarăși nu mi-au cerut bani.

Monica Davidescu: “Deci dacă el cânta și ducea piesa peste tot, toată lumea știa de numele compozitorului”

Monica Davidescu: Erau alte mentalități. Nu era mentalitatea asta de consumerism și că tot ceea ce fac trebuie plătit. Oamenii cred că doreau ca lucrul împreună să iasă la suprafață, să fie un produs bun în așa fel încât spectatorii să se bucure de el. Deci dacă el cânta și ducea piesa peste tot, toată lumea știa de numele compozitorului. În acest moment este: eu îți compun și tu plătești și după aceea mai vedem: iese bine, nu iese bine. Cred că trăim alte vremuri. Așa s-a schimbat lumea, ce să facem!

Foto: Instagram